KONKURS RECYTATORSKI
Dodane przez admin dnia
Image and video hosting by TinyPic

      Poezja w świecie dziecka odgrywa ogromną rolę. Jego wyobraźnia jest szczególnie chłonna i wrażliwa. W „Zaczarowany świat poezji” powinniśmy uczniów wprowadzać jak najwcześniej. Należy przy każdej okazji uczyć „słuchać” języka poetyckiego, nie zapomnieć o potrzebie ...


Rozszerzona zawartość newsa
Image and video hosting by TinyPic

      Poezja w świecie dziecka odgrywa ogromną rolę. Jego wyobraźnia jest szczególnie chłonna i wrażliwa. W „Zaczarowany świat poezji” powinniśmy uczniów wprowadzać jak najwcześniej. Należy przy każdej okazji uczyć „słuchać” języka poetyckiego, nie zapomnieć o potrzebie ogromnej troski o poprawny język potoczny. Dzieci też od najmłodszych lat próbują samodzielnie pisać swoje wiersze.

      Ta szczególna wrażliwość dzieci na poezję jest najlepszą motywacją do organizowania konkursów recytatorskich. Tegoroczny konkurs odbył się w dn. 10 stycznia 2018 r. pod hasłem „ Wiersz na cztery łapy i ogon”.

      Motyw zwierzęcy jest popularny w literaturze dziecięcej i często wykorzystywany w celach wychowawczych. Pod postaciami zwierząt kryją się bowiem wady i przywary ludzkie. Znaczenie symboliczne zwierząt jest bardzo często spotykane w życiu codziennym, bo któż z nas nie zna porównań: „dumny jak paw”, „uparty jak osioł” czy „pracowity jak mrówka”? Jednym słowem - lubimy porównywać się do zwierząt, do cech im przypisanych. Zwierzęta od początków istnienia świata nam towarzyszą i są nieodzowną częścią natury. Dlatego to one były bohaterami prezentowanych tekstów literackich.

      Jury w składzie:

-Przewodnicząca - dyrektor Szkoły Podstawowej w Rzekuniu pani Magdalena Eliza Mieszkowska
-Członek - dyrektor Gminnej Biblioteki Publicznej w Rzekuniu pani Grażyna Majkowska
-Członek - pani Marzena Mierzejewska – nauczyciel języka polskiego w Gimnazjum imienia Marszałka Józefa Piłsudskiego w Rzekuniu.

      oceniało prezentowane przez uczniów utwory pod względem:

- doboru tekstu i jego pamięciowego opanowania,
- interpretacji tekstu / intonacja, tempo, pauza/,
- kultury słowa /artykulacja, akcent/,
- ogólnego wyrazu artystycznego ( uzasadniony gest sceniczny, element ruchu, postawa).

      Nagrody zostały przyznane w dwóch grupach wiekowych:

I grupa - uczniowie klas 1-3

I miejsce – Aleksander Tarcicki z kl. III a (opiekun. E. Borkowska – Sawicka)
II miejsce - Lena Świercz z kl. III a (opiekun. E. Borkowska – Sawicka)
III miejsce – Gabriela Jastrzębska z kl. I b (opiekun A. Czartoryska)
Wyróżnienie – Natalia Brodzik z kl. I b (opiekun A. Czartoryska), Kacper Rogalski z kl. II (opiekun M. Żebrowska)

II grupa - uczniowie klas 4-7

I miejsce – Igor Kiersnowski z kl. IV b (opiekun: E. Szatanek)
II miejsce – Laura Szatanek z kl. VII a (opiekun: E. Szatanek)
III miejsce – Karolina Orzołek z kl. IV b (opiekun E. Szatanek)
Wyróżnienie – Szymon Antośkiewicz, Emilia Chojnowska z kl. IV b (opiekun E. Szatanek) Natalia Maślankiewicz z kl. V b (opiekun: Artur Matuszczyk)

Nagrodę publiczności otrzymał Aleksander Tarcicki z kl. III a

Wszyscy uczestnicy otrzymali nagrody pocieszenia.

Młodym recytatorom serdecznie dziękujemy za udział, zwycięzcom zaś gratulujemy!

Ewa Szatanek

zapraszamy do galerii